Tuesday 3 February 2015

Kurus dan sihat

1. Minum banyak air
2. Kurangkan makanan berlemak
3. Senaman
4. Lebihkan sayur dan buah dalam makanan
5. Detox 
6. Supplement


Senarai di atas antara tips yang kita selalu dapat dalam internet.tapi sejauh mana keberkesanan tips di atas? Bergantung kepada individu tersebut. Individu dengan metabolism tinggi semestinya mudah untuk mencapai target dalam masa yang singkat.



Aku target tahun ni untuk dapatkan toned muscle.fokus senaman aku kepada strength training dan pemakanan. 
Dalam banyak2 senaman cardio aku paling tak gemar jongging berlari ape2 saje yang seangkatan dengannya. Inila rupa aku bila kena lari.


Makanya aku kena cari alternatif lain untuk senaman cardio seperti lompat bintang skipping hiking dan juga senaman seperti resistance training, total body workouts dan yang seangkatan dengannya. 

Persoalannya mampukah aku???Jeng jeng jeng

No comments:

Post a Comment